lördag 7 mars 2009

Nybörjare? Skojar du?!!

Det är första gången som jag har scenskräck utan att det är någon framför mig. Men som allt annat blir det väl lättare med tiden.
Vem är jag då (bortsett från den summariska beskrivningen bredvid)? Tja, det är väl lite svårt att beskriva. Är det verkligen någon som har en klar bild av sig själv? Men som sagt var så är jag sjukskriven. Långtidare. Nej, det är inte så jag identifierar mig, men nuförtiden är tydligen det du arbetar med viktigare än andra egenskaper. Jag är dessutom mamma, kvinna (nej, nuförtiden är det inte självklart att man är fruntimmer bara för att man föder barn) och sambo.
Min kropp kanske har gett upp men hjärnan fungerar fortfarande. Och fingrarna för det mesta.
Eftersom min hjärna blir lätt understimulerad av att titta på blekrosa tapeter så tänkte jag få utlopp för mitt samhällsengagemang genom att blogga. Delvis för att bespara min familj utbrott om politik, religion och annat så tänkte jag gör något snällt för dem. Nämligen utsätta alla andra för det.
En liten varning bara; mina åsikter är en gnutta till vänster.
Nästa gång får ni en förklaring till namnet på bloggen.